lørdag 1. juni 2013

Gi deg selv en god start

Dagene hjemme hos mamma er ren luksus. Her har jeg daglig tilgang på juice-maskinen hennes, og da starter jeg dagene med nypresset juice. Visste du at næringsopptaket gjennom juice er høyere enn om du skulle spist fruktene og grønnsakene på normalt vis? I tillegg kan du være sikker på at juicen din ikke er tilsatt konserveringsmiddel eller andre tilsetningstoffer, samt du slipper å uroe deg for tilsatt sukker. På denne måten vet du hva du får i deg, og du kan selv velge hva juicen skal inneholde. Enkelt og godt! 

Jeg varierer med både frukt, bær og grønnsaker. Fortiden er jeg hektet på å juice spinat og ingefær. Så jeg tenkte jeg skulle dele en av mine favorittjuice oppskrifter. 

Grønn Energi
• 2 epler 
• 1/3 sitron 
• 2 cm fersk ingefær
• 3 cm agurk
• 3 cm grønn squash
• ½ stangselleri 
• 1 håndfull fersk spinat
Juicen skiller seg, så det er bare å røre om før du drikker! 
Gi deg selv en god start på dagen! 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar